17.01.2013
Pe site-ul Comitetului Olimpic Român, la rubrica „sporturi de vară, apare şi triatlonul. Dacă vrei să afli date de contact ale federaţiei sub egida căreia se derulează acest tip de ramură sportivă, găseşti următoarele informaţii:
    Federatia Romana de Ciclism si triatlon
   
Adresa: Str. Vasile Conta nr. 16, sector 2,
   
Presedinte: Ion Badea
   
Secretar general: Selejan Vasile
   
Adresa web: www.frciclism.ro
   
E-mail: office@frciclism.ro
   
Telefon: +40(21).317.08.90
   
Fax: +40(21).317.08.91

Neastâmpărată cum sunt :-) - încerc să mă alint și io, asta e! -, prin vara lui 2012 am telefonat acolo şi după două zile de încercări, în cele din urmă mi-a răspuns cineva, la telefon. Ceva de genul: “Nu domnle, triatlonul nu mai are treabă cu federaţia de ciclism, au plecat de la noi! Nu nu știu să vă spun unde, nu știu cine, nu știu nimic.Şi cu asta basta. Răutate frate, prost-gust, non-deontologie crasă, cretinism acut.   Faptul că triatlonul s-a desprins de ciclism a fost făcut cunoscut, prin diverse canale media on-line, încă din luna martie 2012. Într-o manieră destul de primitivă, m-aş aventura eu să spun. Și cu ceva replici tăioase pe grupuri de FB, că fără FB am fi cu toții morți deja (!)  
 Cu toate acestea, chiar și astăzi, 17 ianuarie 2013, potrivit COR, triatlonul românesc încă funcţionează în cadrul FRC.
    În urma unei notiţe pe care am trimis-o COR-lui în decembrie 2012 şi care se referea la actualizarea informaţiilor de pe propriul lor site – nah, acum chestii d-astea se pot întâmpla oricui, nu? Adică să afle ultimul ce se întâmplă în ograda lui -, am fost sunată (abia astăzi, cred că la un interval de vreo patru săptămâni) de o voce feminină (plăcută şi tânără) care probabil că nu a înţeles foarte bine intenţia mea. Aşa cum nici eu nu prea am înţeles motivul apelului telefonic, mai ales că la nivel de eficienţă rezultatul este zero.
Ca să nu mai lungesc:
    1. Federaţia Română de Triatlon nu este încă autorizată. Se speră ca în maximum 2 luni de zile să se realizeze şi acest lucru (am mai auzit chestia asta şi vara trecută, ce-i drept, din surse diferite). Până atunci însă, FRT, sub egida căreia se organizează déjà din 2012 un circuit naţional de triathlon, cu multe etape, nu există. Există logo şi menţionare pe unele grupuri de pe Facebook, există şi o organigramă ocupată deja, dar entitatea juridică a federaţiei este încă fantomatică. Şi comentez acest lucru ca simplu observator, triatlonist şi analist amator. Ca principiu. Într-o ”soțietate fără de prințipuri”.
    2. Informaţia de pe site-ul COR persistă. Conform celor citite acolo şi astă-vară, şi în decembrie şi astăzi, triatlonul tot de ciclism ţine. Deşi discuţia telefonică cu noul expert în comunicare al COR a fost foarte cordială, abordarea nu prea întruneşte principiile mele logice. Expertul respectiv - care mi-a destăuinuit că este și jurnalist fără studii de specialitate, deci nu prea știu ce și cum - lucrează cu sârg la noul site al COR-ului. Dar de ce nu face o corectură necesară, care ar fi trebuit să fie făcută probabil din martie sau aprilie 2012 ..... ei bine, asta nu am putut să înţeleg, pentru că răspunsul a fost ambalat în serpentine şi a ieşit cu devieri de la traseu. Păi cum altfel, dacă traseul nu e marcat?!?!? :+)
Uite d-aia nu funcţionează nimic în România. Pentru că E multe vorbe, şi niciun mesaj. E multe proiecte, şi puţine finalizări. E puţine produse şi multe persoane care se ocupă buluc. E multe schimbări politice prin ministerele de resort şi fiecare vine şi distruge ce a început predecesorul în spiritul unei lăcomii cretine de a demonstra că EU, şi numai EU, voi face treaba să meargă!“.
De ce simte românul nevoie de competiție în a distruge ceva ce există deja și este bun și este funcțional? Avem o clădire veche, bună, care are nevoie de o restaurare. Are o bază solidă, care ar rezista și la un cutremur mare. Dar nuuuuu .... e veche, e urâtă, e murdară, nu vrem să ”ne pierdem timpul” și să ne ”murdărim unghiuțele” curățând-o, renovând-o și făcând-o să arate ca nouă. Mai bine o părăsim, o lăsăm în paragină și ne apucăm de o construcție nouă. Nu contează că va fi mai scumpă, că ne va lua mai mult timp și va consuma de Xșpe ori mai multe resurse. Că nu E banii noștri, ce ne pasă? După care, mai cheltuim niște resurse și pentru a demola clădirea aia veche, urâtă, solidă și murdară! Asta e logica societății românești post-comuniste. Este doar un alt exemplu, mai plastic, dar pe exact același principiu cu povestea site-ului despre care tocmai am povestit.

12.02.2013 - www.biciclistul.ro cu titlul de azi: ”federatia-romana-de-triatlon-are-website-ce-e-de-facut”
Update 03.03.2012:
Site-ul http://www.cosr.ro este aproape nefuncțional astăzi. Am vrut să vă ce schimbări mai sunt. Dar e blocat pe o știre din 26 februarie 2013. În rest, niciunul din câmpurile care se văd nu poate fi accesat, respectiv: ”despre noi”, ”complexul olimpic”, ”echipa olimpică”, ”jocuri olimpice”, ”sporturi”. Am căutat în toate direcțiile posibile, nicăieri nu există o rubrică, o adresă de contact. Site-ul Comitetului Olimpic Român are o față nouă, dar nu are contact și totul e blocat pe o știre veche de cinci zile. Rușinos. Păcat.