Dieses Blog durchsuchen

Donnerstag, 22. August 2013

Hai să vorbim la telefonul mobil în timp ce pedalăm prin traficul bucureştean


Dacă tot avem probleme şi sute sau mii de victime în trafic doar din cauză că avem o clasă socială deja bine definită şi bine înfiptă în viaţa noastră, cea a conducătorilor auto care vorbesc sau folosesc telefonul mobil în timp ce se află la volan şi rulează maşina printr-un trafic infernal, hai să aplaudăm apariţia unei noi clase sociale în plină expansiune pe carosabilul urban: BICICLIŞTII, UNIŢI-VĂ ŞI VORBIŢI LA TELEFON ÎN TIMP CE VĂ STRECURAŢI PRINTRE MAŞINI, ca să fie mai palpitant, să periclitaţi şi siguranţa celorlalţi – aşa, suplimentar, ca să nu vă simţiţi izolaţi şi nebăgaţi (!) ... în seamă! Viitorul ne aparţine, nu-i aşa, ce puii mei?!?!? Noi suntem supremi, noi suntem cei mai şmecheri, că dăm cu ignore şi delete la orice regulă de bun simţ, la orice conduită şi tentă de reciprocitate („reci .... cum îi zice? Ce-i aia, fa?!?!”), habar nu avem despre chestia cu „iubeşte-ţi aproapele” şi „tratează-i pe ceilalţi cum ţi-ar place ţie să fii tratat”.

Şi ce dacă ţi-ai adus aminte că nu ai vorbit azi cu Gigel?

Nu-i nimic, ai timp berechet pe Bulevardul Timişoara – sau Iuliu Maniu sau Şoseaua Ştefan cel Mare, Colentina ..... e la alegere, domnilor, şi e gratis!  -, cât pedalezi tu pe carosabil, pe una dintre cele 4 benzi – sau ondulându-te de pe banda 1 pe 2 şi de pe 3 pe 1 - pe  care şoferii de maşini oricum le-au extins, ele fiind de fapt 3!

Şi dacă mai e un biciclist disciplinat în spatele tău, care e obligat să fie acum atent suplimentar la reacţiile tale limitate – căci, nu-i aşa, tu ai doar stânga pe ghidon, cu dreapta eşti ocupat să ţii mobilul la urechea aia fără creier! - ... şi ce dacă, mai dă-l la dreaku, să stea după fundu tău de imbecil, că tu acum eşti Regele Şoselelor şi restul nu contează, totul în jurul tău este un vid imens, inclusiv în jurul golului din carapacea denumită craniu, unde în mod normal ar zace un cerebel cu măcar două emisfere. Ale tale au fost extrase la naştere, probabil, şi orice luptă împotriva ta este o inepţie, căci nu te pui cu fanaticii sinucigaşi. Alarmant este că o droaie de alţi „copii ai ploii” se iau după tine, fraiere!!

 Pedalez în blestematul ăsta de oraş de pe vremea anilor când nici măcar nu se punea problema să se suie femeile pe bicicletă prin trafic şi când vedeai un biciclist doar la lună plină, distanţa dintre noi fiind ca dintre fermele din Noua Zeelandă, unde cel mai apropiat vecin e la 5 zile de mers. Ca urmare, urmăresc cu interes şi cu tot mai multă greaţă dezvoltarea speciei. Şi sunt, la rândul meu, pieton, conducător auto şi biciclist, deci cunosc, tolerez şi înţeleg absolut toate abordările, şi pe ploaie, şi pe zi şi pe noapte, şi pe ger şi pe caniculă.
Odată cu extinderea numerică a bicicliştilor nedisciplinaţi, proşti şi imbecili, analfabeţi total la codul de bune maniere şi la spiritul de convieţuire socială pe baza unui respect reciproc, ajung încet-încet să îmi fie teamă să mai fac parte din categoria bicicliştilor urbani – căci voi fi agresată în baza istoricului nefast creat de special anterior menţionată! -, să descurajez total trecerea la biciclit urban şi să mă simt pur şi simplu jenată că respect încă o anumită conduită, care de altfel este esenţa siguranţei noastre, a tuturor celor care participăm la trafic.
Reacţiile pe care le-am primit din partea unora, după ce am sesizat fenomenul, sunau cam aşa:
- păi ce vină are el (biciclistul din fotografia postată, care rula trepidând prin trafic, cu o singură mână pe ghidon şi cu telefonul mobil la ureche, vorbind) dacă nu avem piste de biciclete?
- Se conduce foarte bine bicicleta şi cu o singură mână!
-  Bravo lui, care e problema?!
- Da de şoferii care fac chestia asta de ce nu comentezi? Că ăia sunt mai periculoşi ... şi aici urma un calcul de  impact la lovire în funcţie de tonajul maşinii ....
- Vai, nemaipomenit, ai descoperit un biciclist vorbind la mobil, ce poveste!! Dar ştii câţi şoferi fac asta?!
Şi am zis „GATA! STOP! Aşa ceva nu poate fi real!” – adios şi vă pup pe claxon!
Momentan nu am răbdarea şi toleranţa de a explica implicaţiile acestei mentalităţi şi abordări, pentru că mie mi se par atât de „la mintea cocoşului” şi atât de elementare, încât nu pot accepta faptul că majoritatea nu le depistează
Niciunuia nu i-a trăznit prin minte că ar fi normal ca biciclistul respectiv să se retragă pe dreapta, să oprească, deci să elibereze carosabilul - pentru că nu, nu e pista lu tac-su şi a lu mă-sa!!, a lui cu atât mai puţin, e spaţiu public - şi să îşi poarte acolo conversaţia oricât poftesc muşchii lui. Niciunul nu a considerat că astfel de specimene periclitează siguranţa tuturor celorlalţi din zonă.
Aşa că eu le doresc la toţi care gândesc atât de pe invers, să ajungă prin spitale sau instanţe ca urmare a unor incidente şi accidente cauzate de astfel de comportamente iresponsabile.
Problema de bază totuşi nu dispare: EU, ăla care nu am nici o legătură cu faptul că tu îţi bagi piciorul în toţi şi în toate şi care sunt afectat de imbecilitatea ta, EU CE VINĂ AM?!?!
 Redau un dialog incredibil:
Anka Berger: 
TOT CE MAI LIPSEA DIN TRAFICUL BUCUREȘTEAN (urban, în general) era .... ghici ce?!?! BICICLISTUL VORBIND LA TELEFON MOBIL ÎN TIMP CE PEDALEAZĂ PE CAROSABIL. Și fără cască, dar asta e problema lui, în timp ce riscul la care ne supune pe noi toți ceilalți participanți la trafic, DEVINE PROBLEMA NOASTRĂ!! Ieri, pe Iuliu Maniu, cartier Militari, la ora 18! Nu e tipul din poză, dar eu am pedalat în spatele unui asemenea inteligent plin de simțul responsabilității.... Ce facem noi, ceilalți, când îi vedem?
Calin Aurelian Pana Se numește selecție naturală.
Anka Berger DELOC!!! Pentru că mă afectează și pe mine, și pe ăla de la volan .... think about it ... așa cum multe accidente sunt din cauza șoferilor care vorbesc la mobil în timp ce conduc, ce vină au ceilalți?!?!?
Andrei Sandu atunci se poate circula mai incet, sau depasi. problema ? iar argumentele nu sunt chiar ok din punctul meu de vedere.
Anka Berger Adica nu ti se pare normal sa opreasca si sa treaca pe dreapta? Sunt curioasa cum faci tu depasirile pe bicicleta, pe un bulevard ca Iuliu Maniu, la ora de varf, cand soferii fac din 3 benzi, patru .... super gândire, d-aia e România de tot căcatul ... d-aia mor oameni pe trecerile de pietoni si pe verde, d-aia avem atâtea victime inutile .... pentru că acum avem și o nouă specie pe carosabil care consideră o normalitate să pericliteze siguranța celorlalți, doar pentru că așa vor mușchii lui .... super, băieți, veți avea un viitor minunat într-o țară de basm. Presupun că d-aia există tot mai mulți bicicliști care circulă pe carosabil pe contrasens, care sar în fața mașinilor la intersecții, deși au roșu, care habar nu au de Codul Rutier .... ”viitor de aur, țara noastră are” cu așa mentalități și vai de noi dacă chiar e colectivă sau molipsitoare.
Andrei Sandu m-am obisnuit destul cu traficul cat sa pot face o depasire, astept momentul si aia e. si sa nu uitam de masinile parcate ! alea-s de fapt 'cireasa de pe tort'. de fapt, sa raspund mai bine la intrebare, m-am adaptat (ghidonul meu masoara acum 38.5cm, ideal in trafic), am fost atent care sunt regulile 'haosului' din trafic si acum stiu cum sa merg.
Anka Berger NU E VORBA DE TINE ...... vai de tine. NU DE TINE E VORBA, CI DE CEI A CĂROR SIGURANȚĂ O PERICLICTEZI. E greu, e foarte greu, frate .... toți o dați înainte cu ”eu știu, EU POT, EU, EU, EU....” M-am lămurit. Nu aveți pic de respect față de ceilalți.
Andrei Sandu prefer sa nu continui cu raspuns la asa mentalitate. numai bine si spor la biciclit !

Fulgescu Ciprian daca zic ceva si de cei cu casti pe ambele urechi ma injura toti ....
Câtă împotență mentală și educațională ... incredibil ...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)